Σχεδόν ένα χρόνο μετά από την πρώτη προβολή του στο Φεστιβάλ της Ρώμης, το δραματικό συλλογικό φιλμ «Tar», μαι ταινία με πολλούς σκηνοθέτες και σταρ πρωταγωνιστές όπως η Τζέσικα Τσάστεϊν, ο Τζέιμς Φράνκο, η Μίλα Κούνις, ο Ζακ Μπραφ, ο Μπρους Κάμπελ και ο Χένρι Χόπερ περιμένει ακόμα υπομονετικά για να κάνει την αμερικανική πρεμιέρα της το Δεκέμβριο. Το πρώτο τρέιλερ μόλις κυκλοφόρησε και το εγχείρημα δώδεκα φοιτητών κινηματογράφου του πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, εστιασμένο στη ζωή και το έργο του ποιητή Σι Κέι Ουίλιαμς, ξεδιπλώνεται σταδιακά με βασικό concept τη σκιαγράφηση του χαρακτήρα του σε διαφορετικές ηλικίες και φάσεις της ζωής του από διαφορετικούς ηθοποιούς.
Εκτός από τα πρόσωπα, ποικιλία σημειώνεται και στο ύφος της ταινίας που δεν αναζητάει συνοχή και δε βασίζεται τόσο πολύ σε μια πλοκή με αρχή, μέση και τέλος, αλλά μοιάζει περισσότερο να προσπαθεί να υπογραμμίσει αντιστίξεις, εναλλαγές και διαφορετικές αποχρώσεις της προσωπικότητας του χαρακτήρα. Όσο φιλόδοξο κι αν αυτό ακούγεται, δεν παύει να είναι μια προσπάθεια που δύσκολα θα καταφέρει κάτι καλύτερο από μια κάπως ασύνδετη καταγραφή γεγονότων, ποιητικών συσχετισμών και συναισθηματικών διαθέσεων.
Η σύνοψη μάς καθοδηγεί: Το «Tar» βασίζεται στην ομότιτλη συλλογή ποιημάτων του Ουίλιαμς κι αποτελεί ένα ποιητικό ταξίδι στη ζωή και στη δουλειά του, όπως το μεταφέρουν στο σινεμά οι νεαροί ανερχόμκενοι κινηματογραφιστές, συγχωνεύοντας γεγονότα και διασκευές των γραπτών του. Αυτό το ταξίδι καλύπτει χρονικά πολλές δεκαετίες από τη ζωή του Αμερικανού βραβευμένου με Πούλιτζερ δημιουργού, από τα παιδικά κι εφηβικά χρόνια του στο Ντιτρόιτ του '40 και του '50 μέχρι την ενσάρκωσή του από τον Τζέιμς Φράνκο πλέον κατά τη δεκαετία του '80, με τη Μίλα Κούνις στο ρόλο της γυναίκας του.
Ο συγγραφέας ετοιμάζεται να παρουσιάσει το «Tar» στη Νέα Υόρκη και περνάει πολλές λευκές νύχτες, προσπαθώντας να ολοκληρώσει τη συλλογή των ποιημάτων του και με πολλές αναμνήσεις του παρελθόντος να τον στοιχειώνουν. Καθώς πλησιάζει η ημέρα της παρουσίασης, όλο και περισσότερα γεγονότα του παρελθόντος εκτυλίσσονται μπροστά στα μάτια του και στα μάτια του θεατή, που καταφέρνει να κατανοήσει τη σχέση του ποιητή με την αγάπη και την απώλεια, αλλά και το πώς αποσπασματικές μνήμες ανθρώπων και γεγονότων μπορούν μέσα από μια δημιουργική διαδικασία να μετουσιωθούν σε ποιητική έκφραση.
Με αλλεπάλληλα περάσματα από το παρόν στο παρελθόν, η ταινία είναι αναμενόμενα γεμάτη από τους στίχους του Ουίλιαμς, αλλά σε μια παράλληλη γραμμή εξετάζει τη σχέση στοργής μα τη μητέρα του (Τσάστεϊν), τη σεξουαλική του αφύπνιση στην εφηβεία, τον πρώτο έρωτα, την προσπάθεια να διατηρήσει την αθωότητα και το ρομαντισμό του, την αντίδρασή του στην ασθένεια και το θάνατο ενός καλού του φίλου και τέλος στην οικογενειακή του ζωή.
Ανθή Νταουσάνη/e-go.gr














Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου